19. juni 2018

Gjørs i Øyeren - 20.5, 21.5, 22.5 & 23.5

Har hatt 4 runder med gjørsfiske i Øyeren i løpet av våren - det var alt jeg rakk før myggen ble så ille at fisking der ble helt uaktuelt.

Søndag 20.5
To gjørs på land tidlig på kvelden. Så la vinden la seg og myggen ble superaktiv, og da ble gjørsen  uventet nok skikkelig av... Perioden som i teorien burde vært best var det så godt som helt dødt, og jeg gav meg sånn halvtolv-ish.

Tirsdag 22.5
Take 2 viste stigende tendens, men fortsatt ble det veldig tregt i det som skulle vært go'perioden. Klokka inn på 4 gjørs denne gangen, 3 små før skumringa, en litt bedre nærmere 23 (2200g). Ganske jevnt med napp som ikke satt frem til 2130, lite action etterpå...

Onsdag 23.5
Tredje runde var med Andreas og Silje. Satt på standardplassen og jeg fikk 4 gjørs og en gjeddesnipe - men alle gjørsene var små. Litt napping ellers, men ingen på land - var borti minst en veldig bra fisk. Mesteparten av action etter kl. 22, så litt mer normal gjørsaction slik sett. Andreas hadde en del napp men fikk ingen opp denne gangen.

Torsdag 24.5
Fjerde runde ble en sein alenetur. Testa en ny plass. Måtte rydde litt kratt en fikk til en OK swim. Fiska kanskje halvannen time før myggen ble for mye for meg - i løpet av den tida var det drøy action med 15 run og 5 gjørs på land, største småpene 3310g.

Ingen kommentarer: