23. oktober 2016

Sunnmøre 23.9-30.9

I slutten av september var det nok en gang tur for langtur til Sunnmøre - noe som har blitt en ganske årviss tradisjon. Målet var nok en gang Storfjorden og Hjørundfjorden, med målsetning om havål, spisskate, skolest med mer.

En ganske fyldig fellesrapport er å finne her: http://sfk-laken.com/wordpress/slanger-neser-og-sko/

I denne sammenheng nøyer jeg meg derfor med en ganske kort rapport, med fokus på mitt fiske. Turen i år var som det fremgår av fellesrapporten preget av veldig mye vær, og da vær av verste sort. Det gjorde at fisket til dels ble litt amputert. Veldig synd - for været både før og etter at vi var der oppe var supert, men slik er det jo med fisking.

Spisskatefisket i år var litt skuffende - selv endte jeg med bare 1 spisskate - en skate på 8130g.

Tøff skate på 8130g

Ellers brukte vi litt tid på dypet etter skolest og blålange - så lenge været tillot det. Det funka til dels riktig så bra, og vi fikk flere av begge artene. Jeg fikk min skolest nr. 2 - ikke noe monster, men tøffe er de uansett.


Skolest på 1220g

Havålfisket var riktig så bra. Selv fikk jeg ingen 10+, kun en på rett under 8, samt en liten på 3-4 kilo. Stein og Ståle slo dog til med flere bra fisk, og Ståle løfta klubbrekorden til 18100g.

Utover dette ble ikke mitt fiske det helt store - og siden været ble som det ble var det mye fiske vi ikke fikk testa. Vi får se hva vi får til neste gang vi tar turen oppover - ser ut som 2017 blir pauseår for Sunnmørsturene, siden det er mye annet på tapeten neste år.

Ingen kommentarer: