10. oktober 2015

Vadetur 4.10

Jeg og Ole-Håkon avtalte en vadetur, men jeg ble forsinket av "høstferie"-kø inn til Oslo. Vel på plass kunne en konstatere at sikten fortsatt ikke var bra. Jeg fant en 7-800 grams piggvar på helt grunt vann som jeg faktisk fikk, ellers var forholdene ubrukelige. Strøkne forhold bortsett fra sikten, men det hjelper jo ikke stort, siden sikten er ganske vesentlig for kikkfiske. Ole-Håkon endte opp med å tråkke på en var, som hadde lagt seg under flere cm mudder og bare ble liggende. Jeg måtte bort å kjenne med foten jeg også - veldig rart. Vi vippet den opp med foten og da pilte den avgårde - ikke noe monster, tipper den var rundt kiloen et sted. Sjekka en ny strand i håp om bedre sikt der, men det var samme greia, og det eneste vi så var en del skrubber. Jaja...

Ingen kommentarer: