2. februar 2013

Vorma 1.2

Tenkte kanskje at mildværsperioden hadde brutt opp isen i Vorma, og tenkte jeg skulle nytte sjansen til å fiske på gytelakene før det var for seint. Prøvde å få med meg Ståle og Stein - men begge var opptatt, så det ble til at jeg tok turen alene.

Ble litt skeptisk da jeg kom frem, for det så ut som det lå mye is, men tok turen ned på plassen og kikket for sikkerhets skyld. Det var faktisk mer is der enn jeg noengang har sett, så det er nesten slik at jeg hadde vurdert å fiske på isen der nå. Det er drøyt... Jaja - det betyr at det ikke blir noe fiske denne plassen i år, så da slipper jeg å tenke mer på det - før isen forsvinner når den er så tykk som nå er garantert gytefisken borte.

Var ikke helt klar for å dra hjem, så jeg tok turen opp til Minnesund for å se om elva var åpen der. Det var den - men bare akkurat i renna, og det var vanskelig å få agnet til å ligge i ro der det var isfritt (henger gjerne sammen de to tingene der). Var fisk bortpå noen ganger, men ingenting kom opp.

Det som faktisk var litt kult var at det sto både lake, ørret og harr helt kloss i land i den krystallklare elva, så jeg fikk ihvertfall sett fisk. 2 forskjellige laker i kilosklassen tittet frem mellom grove steiner med jevne mellomrom, og en forskremt ørret på rundt kiloen passerte forbi i overflata med jevne mellomrom. I tillegg så jeg også 2 harr, ikke store - kanskje halvkiloen, men morsomt var et uansett...

Jaja - da blir det ikke lakefiske i Vorma som står på programmet likevel de nærmeste par ukene likevel, får finne på noe annet gitt.

Ingen kommentarer: