25. januar 2012

Vorma 17.1

Har som mål å komme meg ut litt oftere i år, men denne tida på året er både hektisk på jobben og uinspirerende på fiskefronten, så en får gripe de sjansene som finnes... Jeg og Ståle rottet oss derfor sammen for en kjapp tur til en plass i Vorma ved Eidsvoll vi testet ut i fjor med en viss suksess.

Var på plass litt over halv ni, og fikk sneket oss ned til elva uten alt for mye oppmerksomhet fra de lokale. Plassen lukter stor lake, og har en kombinasjon av store dyp, bra strøm og grisestygg bunn. I fjor var vi borti noen fisk som kjente grove ut, men de største som kom opp var gytefisk på drøye kiloen. Historien gjentok seg denne gangen: Vi fikk opp to fisk hver, den største var et sted rett over kiloen tenker jeg (ikke veid). I tillegg sleit jeg 2 fisk i en grusom kant som jeg mista fisk i i fjor også.

Det MÅ være en gyteplass et sted i i nærheten der, men vi fant den visst ikke denne gangen heller. Tipper kanskje den er litt lenger nede, men det er jo helt helt umulig å komme til der nede... Jaja - da er det kanskje å lete litt etter en ny plass igjen da, tipper at Glomma er ufiskbar pga. is en god stund fremover...

Ingen kommentarer: