16. august 2010

Post-ferie-fiskesyndrom - 3 turer med magert resultat (8.8, 14.8 & 15.8)

Har hatt 3 turer etter ferien, uten å få en eneste fisk faktisk, noe som trolig henger sammen med til dels uinspirert og til dels overambisiøes prosjekter...

Karusstur 8.8
En liten kveldstur for Stein og meg. Litt dårlig sikt i vannet var så vi gav opp ganske tidlig å forsøke å spotte fisk - jeg hadde to napp og Stein et, men ingen fisk på land for noen av oss - that's it.

Brasmetur 14.8
Vurderte litt frem og tilbake hva jeg skulle satse på lørdagskvelden, og landet etter hvert på et forsøk etter brasma. Har i lang tid tenkt på å prøve brasme igjen, selv om det er en fisk jeg har hatt veldig dårlig uttelling på...

Kjørte opp og rekognoserte litt, men forholdene var så som så - mye vann, tett krattskog og vanskelige fiskeforhold. Kom til at det var to potensielle swimmer på så høy vannstand - og valgte å prøve øverst i svingen, og gikk for å hente utstyret. Etter litt (dvs. ganske mye) basking i krattskogen var jeg på plass, og begynte å tvile litt på dagens valg... Veldig vått og vondt å stå - men jeg hadde på vadebukse så det gikk på et vis. Orket uansett ikke å klatre opp igjen og flytte, så jeg rigga opp tross alt...

Fisket fra 2030-2330 og kort sagt ble det ikke fisk på land. Hadde noen lovende napp ila. kvelden, men generelt var det lite action, og det ble rett og slett ikke fisk. Angret litt på at jeg ikke hadde slått meg ned på sørsida da jeg skulle hjem - krattskogen i mørket var temmelig heftig...

Abborjigging 15.8
Lurte med meg Stein ut på abborjigging med gummibåten. Vi bommet litt på utsettingsplass, men fant etterhvert en utsettingsplass i utløpselva til vannet. Etter ca. 300 meter var selvsagt batteriet til elmotoren tomt og årene måtte frem.
Kom oss etter hvert opp i vannet og fikk fisket litt - jeg dupptrollet med en stang og jigget med en annen, mens Stein prøvde ut dropshot. Vind og strøm dro oss inn i vannet. Det var ikke mye action, men på slutten over grunna så vi abbor som jaget laue flere ganger. Stein hadde fisk bortpå noen ganger, men uten at noe fisk kom i båten...

Ingen kommentarer: