17. august 2008

Ål - 5 turer uten resultat...

Hadde bestemt meg for å satse litt på ål i år, og det har blitt til sammen 5 turer etter ferien, uten noe resultat...

Kjennstjern 28.7
Var skikkelig sugen på åletur, og det endte med at jeg prøvde Kjennstjern sammen med Ståle. Var på plass litt før 22 og fisket til litt over 2. Sto en polsk bil parkert der da vi kom... Resultatet ble mildt sagt dårlig. Jeg hadde et napp rundt midnatt, men den spyttet etter kort tid - rakk imidlertid å kjenne at den var stor. Ståle hadde også et napp, med omtrent samme resultat. I tillegg hadde jeg et napp som gikk i bunnen uten at jeg rakk å kjenne noe til fisken...

Årungen 29.7
Nada og niks - ikke napp en gang... Hadde besøk av OP og Haga, og det var vel det mest spennende som skjedde. Tordenværet kom sigende og akkurat midnatt kom regnet også - og det var såpass drøyt at jeg kom meg hjem.

Årungen 13.8
Nok et forsøk etter ålen og tok turen nedover til Årungen. Var fremme rundt kl 21. Været var sterkt variabelt med regnbyger og tildels vedvarende striregn og vi satt stort sett under brollyen. Resultatmessig ble det også ganske trøstesløst. Null ål og kun en liten abbor og en liten sørv...

Eidskog 15.8
Måtte gjøre et nytt forsøk etter ålen siden det ble blanking i Årungen sist. Jeg og Ståle valgte det mer usikre denne gangen da vi litt over kl 20 satte kursen mot svenskegrensa. Fremme litt før kl halv ti, nydelig kveld om enn litt kjølig. Ikke alt for dypt vann, men med mørk og steinete bunn som gikk utover. Rigget opp noen stenger hver agnet med reke, og satte ss for å vente. Ståle lurte opp en abbor, ellers skjedde det lite - svært lite...

Årungen 16.8
Fikk uventet muligheten til en tur, og bestemte meg for å sjekke om det virkelig er slik at jeg skal få noen ål i år... Fant meg et sted midt i mellom stadion og startblokkene og sto der noen timer uten så mye som et lite touch på stengene.

Ingen kommentarer: