17. februar 2006

Lake i Vorma 15.2

Måtte ha en tur ut i går kveld, så tok en tur alene til Vorma igjen. Har jo hatt stor tro på denne plassen etter det bettet jeg og Ståle hadde der tidligere, men den er vanskelig tilgjengelig.

Første problem var å finne et sted å sette bilen. Fikk lurt den opp i ei grøft og begynte en drøy vassetur i snøen - det var MYE og tung snø. Greide å nå neset "mitt" og fikk sparka bort såpass med snø at jeg fikk satt opp to stenger. Vannstanden var lav, men agnet hadde knapt nådd bunnen før det begynte å nappe. Fisket med kun to stenger, og enkle paternostertakkel med tynn søkkefortom. Først fikk jeg 2 smålaker (virkelig SMÅ laker...), deretter registrerte jeg først et napp på den ene stanga, men da jeg skulle gi tilslag satt jeg i bunnen. Slakket ut og lot laka dra løs søkket, før jeg begynte å pumpe den opp. Snart kunne jeg lande en pen lake på 2325g og 62cm - årets første specimenfisk for mitt vedkommende!

Etter dette fikk jeg en lake til på 1200g, og deretter ble det ganske stille. Snart var det slutt på smånappinga ögså og det ble kald og sur vind, og jeg pakket sammen og tok den tunge gåturen tilbake til bilen. Men alt i alt var jeg likevel VELDIG fornøyd, 2325g er jo min tredje største lake noensinne...

Ingen kommentarer: