8. juli 2005

Åletur - og en liten gjørs 6.7

Prøvde en tur etter storålen 6.7 - i et vann som har levert noen pene ål (over kiloen i år). Min pers er på usle 400g, så det fristet å gjøre noe med det. Kom såpass tidlig avgårde at jeg hadde litt tid til overs for jeg skulle møte Ole-Håkon, så jeg tok en rask tur innom Nitelva på veien og meitet litt etter gjørs. Hadde egentlig tenkt å prøve etter asp, men hadde litt lite tid, så jeg brukte opp tida jeg hadde på å få en gjørs på vel 1,5kg...

Forsatte til ålevannet, og det var en veldig fint fiskevann - men det var noen superhissige mygg der. Vi rigga oss opp, og Ole-Håkon hadde et heftig run på en av stengene allerede før vi fikk rigget ferdig. Fikk ikke kroka den, men det fortsatte med hissig smånapping, agn som ble borte og fisk som ikke ville sitte både for Ole-Håkon og meg. Ganske snart viste det seg at det var morten som hadde slått seg på rekene - det var nok ål også innimellom, men det eneste vi fikk kroket var 2 mort Ole-Håkon fikk. Når det da i tillegg styrtregnet så både vi og alt utstyret ble klissvått, og ingen ål kom på land - kom vi etter hvert til at det fikk være til en annen gang - men både vannet og ålefiske frister til gjentagelse snart...

Ingen kommentarer: